Efterlysning

Det här har väl egentligen inte så mycket med bloggens syfte att göra, men jag efterlyser de klappramsor som så många barn roade sig med på låg- och mellanstadiet. Du vet, när två personer står vända mot varandra, sjunger en visa och klappar varandras händer enligt ett speciellt "schema". Jag var aldrig särskilt bra på de där ramsorna, men skulle ändå vilja se texterna ännu en gång. Med tillhörande klappschema vore förstås ännu bättre.

Jag minns två meningar ur, vad jag tror var, två olika ramsor:

den ena börjar "Sí, sí comprendo..."
den andra innehåller meningen "pojkarna dom spelar, men flickorna gör mål 1-0!" där man vid 1-0 klappar båda händerna mot den andres båda händer.

Hjälp?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0